CI – Czym jest i co powinna zawierać.
CI corporate identity, czyli identyfikacja wizualna firmy / manual/ brand book / księga znaków
Jest to oficjalny zapis wzorców prezentacji firmy, który w sposób kompleksowy opisuje elementy systemu identyfikacji oraz sposoby i zasady ich wykorzystania.
Wersja podstawowa:
- opis znaczenia logo
- opis budowy logo
- kolorystyka
- pole ochronne wokół logo
- warianty logotypu, wersje mono i achromatyczne
- zestaw znaków firmowego kroju pisma oraz zalecane odmiany i wielkości
- przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo
Wersja rozbudowana: - symbole firmy (logo, symbole dekoracyjne),
- kolory firmowe,
- typografie firmowe,
- druki firmowe (papier firmowy, koperty firmowe, kartki do zapisków, bilety wizytowe, dokumenty handlowe, rachunki i faktury, inne druki firmowe),
- wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych (np. prezentacji), materiałów drukowanych dla celów public relations,
- ubiór i identyfikatory pracowników,
- oznakowanie środków transportu,
- architektura i wystrój budynków, wnętrz biurowych, punktów sprzedaży,
- informacja wizualna (tablice informacyjne zewnętrzne, tablice informacyjne wewnętrzne, szyldy firmowe, tabliczki informacyjne przy/na drzwiach),
- inne elementy identyfikacji (flagi, transparenty, maskotki, upominki).